onsdag 26 februari 2014

Jills Veranda


Har precis sett Jills veranda och hennes möte med Kristian Gidlund. Sett och sett var väl kanske och ta i, ögonen var fulla av tårar men jag hörde och glimtade lite... Mycket starkt program, han avslutar också med att undra om han kommer att få se programmet sändas. Det fick han aldrig...

För det första, vad jag gillar Jill och hennes program man kan sitta helt avslappnad och följa hennes upplevelser tillsammans med gästerna. Till skillnad från ett annat program som sänds samtidigt och som jag först längtat efter att se men som jag tycker känns mer och mer jobbigt och krystat på nåt vis.

Jag läste Kristians bok "i kroppen min" i september. Jag kan rekommendera den, den är självklart jobbig att läsa på så vis att det berör ett grymt öde. Samtidigt är det ett oerhört vackert språk så ur den tragiska anledningen till att boken kom till så kom något gott på sätt och vis. Han kunde verkligen skriva...
Här är en länk till bloggen.
ikroppenmin.blogspot.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar