tisdag 11 mars 2014

En helg i Liverpool

 Förra våren reste vi till London på en fotbolls/shopping/vårresa. Vi hade ett jättehärlig helg då , bra fotboll, god mat, lite shopping och sightseeing. Det enda vi hade att invända på var vårt hotell som inte riktigt höll måttet som resebyrån utlovat. Hotellet var ett typisk (charmigt??) engelskt hotell med en fin entré från gatan, en vindlande trappa klädd med heltäckningsmatta upp till några enstaka rum på varje våning.  Det värsta upptäcktes dock den första morgonen när jag stod i duschen och hade tvålat in mig och shamponerat håret... det fanns inget vatten! Det fanns inte ens kallvatten! Några droppar kallt återvände till kranen efter en kvart ungefär och det gick att skölja av sig hjälpligt.. Mannen i receptionen var inte lika upprörd som jag. Tror inte han duschade varje dag.
Efter detta blev vi lovade ett bättre hotell som kompensation nästa gång vi reste med bolaget.
Den här gången skulle vi alltså få ett hotell med 4 * och ett + till och med.
Det tycker jag att detta hotell höll. Trevlig personal, daglig påfyllnad av fria drycker och snacks i minibaren samt en helt fantastisk dusch gjorde att vi var mycket nöjda med hotellet den här gången.


 Maria och jag intog en lätt liten lunch på The Hub ett trevligt alehouse/kitchen i Liverpool. De mest fantastiska fishfingers gömmer sig under brödet.
        Puderrosa är en av vårens mest populära färger har jag förstått. Necessär kit från Primark 
                                         Nästan tom läktare på Etihad Stadium, 15 min senare....
var det nästan 45 000 personer som kommit för att se Manchester City vinna kvartsfinalen i FA cupen mot Wigan. Wigan vann med 2-1 och vissa personer på VIP läktaren precis intill oss hade svårt att kontrollera sina känslor.
                                  Lite sightseeing hann vi också med i det ljuvliga vårvädret.



1 kommentar: