tisdag 15 april 2014

Recension från fotokursen




Bild från Tuanas hemsida tuana.se

Jag "hittade" familjens systemkamera tidigare i år och upptäckte att jag tyckte det var jättekul att fota och se världen genom kameran. Tyvärr blev inte resultatet riktigt som jag ville...Hittade då till Tuanas hemsida och anmälde mig till nybörjarkursen och det ångrar jag inte en sekund. Från att verkligen inte ha kunnat någonting om kameror och foto kan jag säga att efter två dagar har jag fått en fantastisk grund att börja bygga på. Jag har fått en stor förståelse för kamerans funktioner  , vad det egentligen är man ställer in och varför samt hur man justerar dessa inställningar beroende på omgivningen och förutsättningarna. Har också fått en massa inspiration till att skapa nya bilder genom kameran.

Det viktigaste av allt som jag upplevde att Tuana förmedlade till oss var mod och självkänsla,bara man tränar och vill!

Under hela kursen kände jag mig mycket väl omhändertagen och ompysslad med god mat och dryck. Inte en enda gång kände jag mig dum eller att jag inte vågade fråga om jag inte förstod. Upplägget på kursen är mycket pedagogiskt och genomtänkt men Tuana berättar och lär ut på ett oerhört humoristiskt sätt så man tänker inte på att det kunde varit ganska komplicerat.

 
Om något missat det så kan jag sammanfattningsvis säga att jag varmt rekommenderar kursen, för dig som är som jag, helt ny inom fotokonsten men även för dig som fotat ett tag men som vill ha en bra grund och få massor av inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar