onsdag 23 april 2014

Världsbokdagen

Så var jag hemma igen på Världsbokdagen. Recension och betyg av boken Stenhimlen kommer imorgon. Häftigt att vi lyckades pricka in detta datum för vår bokcirkelträff.
Vi diskuterade hur en pocketbok ska se ut när den är utläst. En deltagare hade fått en kommentar när boken såg solkig och fläckig ut att det såg fin och mysig ut. Någon tyckte att man visst kunde vika den på mitten dock med risk för att några blad lossnar och fladdra iväg. Själv är jag oerhört präktig och ordningsam( tråkig...) och tycker att boken ska vara lika fin när man läst den som innan. Bli jättesur när någon "förstör" min bok när de läst den. 
Är dock beredd att tänka om och skulle nog kunna lära mig att det ska synas var man läst pocketboken , hur man läst den och om man gjort saker samtidigt , typ druckit kaffe och spillt eller så :)


Jag gillar ju att ladda ner och läsa böcker på min Ipad men håller med om att det vore tråkigt om alla"riktiga" böcker försvann, det är ändå en speciell känsla.

Dagens pocket som vi fick att läsa till nästa bokcirkelträff var så färsk från tryckeriet att det nästan rök om den. 
Avslöjar imorgon vilken det blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar