tisdag 15 juli 2014

Åka bort och komma hem

Jag behöver åka bort ibland för att kunna komma hem och se och uppskatta det som finns runt knuten. Tror inte jag är unik i det utan många skulle nog hålla med.



När man åker till fantastiskt vackra platser och är lyckligt lottad att få uppleva nya miljöer då är det en häftig känsla att återigen upptäcka att paradiset för mig faktiskt finns utanför huset.  Ibland kan det vara lättare att upptäcka det genom kameralinsen , allting ses med andra ögon när man fotar tycker jag.




Det kanske också är ett ålderstecken när man blir mer hemmakär och sentimental med det som finns närmast? Jag vet inte och det gör ingenting  isåfall.


Eftersom det bokstavligt talat är det här vi lever av är det inte svårt att tycka det är vackert:)



Så var jag hemma igen..


2 kommentarer:

  1. Borta bra, men hemma bäst! Det är så det beskrivs och det är underbart! Visst är det givande och berikande att se och uppleva nya platser...och så få komma hem igen.
    Fina bilder du visar!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  2. Tack för din hälsning här hos mig och kul att du tycker om bilderna :)

    SvaraRadera