fredag 18 juli 2014

Lite mer Provencalsk inspiration


Fyller på med lite mer färgstarka bilder från den franska marknaden!


Fina korgar i läckra färger kan man ju inte få för många av särskilt inte när de är så prisvärda. Skulle väl vara att de tar lite plats i garderoben då när man har en fyra fem stycken ;)
Frukter i långa rader och som nån skrev i en annan blogg , här smakar tomater som tomater, och nektariner som nektariner.


En stund i skuggan med nåt svalkade är inte fel även om man inte shoppat så mycket. Jag vet de män som följer med till marknaden just för att få sig en kall öl ; ingen nämnd ingen glömd.

Blev så glad när jag hittade den här fina tuppduken på marknaden i Cotignac. En likadan ligger hemma på matsalsbord i Sverige och är inköpt på Piqueprovence. HÄR

5 kommentarer:

  1. Tack snälla Anna för dina varma o fina ord inne hos mig, sånt som gör mig glad ända in i hjärteroten. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder och mycket inspirerande! Gillar marknadsbilderna och lavendelkärvarna speciellt. Här i Wales regnar det idag, men igår sken solen. Kan det bli mer brittiskt än så?

    SvaraRadera
  3. Tack Lena ! Nej , det brittiska vädret har verkligen sin tjusning det också :)här i Sverigen väntar vi sommarens värmebölja sägs det :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej Anna! Det är första gången jag läser din blogg och nästan första fotot är en tuppduk som jag köpte här i Languedoc i vintras för att använda hemma i Sverige! Nu måste jag läsa mer.... Kram

    SvaraRadera
  5. Häftigt, världen är liten ibland:) Tuppduken är en favorit året om hos mig , kram Anna

    SvaraRadera