lördag 2 augusti 2014

Några gurkor blev det...

I år har sonen sommarjobbat på gården "på riktigt" för första året. Han är intresserad av odling och i våras bestämde vi oss för att hjälpa honom genom att upplåta en del av ett fält för grönsaksodling. Jättebra idé tyckte vi alla och hade riktigt mysigt när vi i våras arbetade där tillsammans och sådde och hackade och grävde och hade oss :) 
Det såg riktigt bra ut i början , det var varmt och regnet kom när det skulle, det växte så det knakade! Tills  det var fler som upptäckte detta fantastiska smörgåsbord, med sockerärtor, bönor, gurkor, majs och sallader.

Rådjuren, hjortarna och hararna var jätteglada :)  De hade hittat värsta gourméstället...

Dillen hade de den goda viljan att lämna det mesta av , alltid något. Men så idag när jag tittade dit bort så blev jag så förvånad när det faktiskt tittade fram några Västeråsgurkor som undkommit det vilda. 
De ska nu läggas in och ätas med andakt kan jag lova!
Krondill har vi iallafall i massor, bra till kräftkoket om ett tag.
Gurkorna är lite roliga i formen , vet inte om de håller EU-mått men jag hoppas de smakar gott iallafall.
Kram Anna








4 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Så läckra färger ihop. Trist att rådjur och annat otyg ätit upp mycket av skörden, men tur att det blev något kvar i alla fall.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja man får vara glad för det lilla som blev :)

    SvaraRadera
  3. Men så grönt och frodigt! Tråkigt att djuren har varit där och glufsat i sig...men jag förstår dem! :)
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  4. Jo det måste ju vara lockande förstås :)

    SvaraRadera