lördag 10 januari 2015

Hur mycket kan man ta in?


 Ganska nyss hemkommer efter en 6 timmars kurs i Adobe Lightroom hos Fotograf Tuana 

Jag är glad att jag kom hem överhuvudtaget för stormen Egon blir värre och värre...
Det gick iallafall bra och nu ska jag försöka göra en liten repetion av allt jag lärt mig idag :)

Tuana är en fantastisk duktig och kreativ fotograf vars kurser är så inspirerande och han har så mycket han vill förmedla och lära ut att jag får vara glad om jag minns 10 % :) 

Jag har ju bara lagrat och redigerat i iphoto tidigare och det här är ju såå mycket mer och vilka möjligheter det finns med alla smarta verktyg! 

Ska börja med att katalogisera , märkta, sortera alla bilder för att få en lätt överblick . Och så måste jag skaffa en ordentlig backup , det inser jag ju nu... MacBooken är ingen lagringsplats utan ett arbetsredskap...hm har nog missat lite där ;) Skulle ju även behöva en "Mac"kurs för att kunna utnyttja datorns kapacitet också. Tillhör tyvärr inte den sorten som kan sätta sig och greja lite själv och så plötsligt komma på en massa bra grejer. 
Nej jag måste helst ha nån som sitter lite bakom och stöttar och kommer med uppmuntrande fraser :) 

Hur som helst är jag jättenöjd att jag lyckades exportera kompisen ovan från Lightroom till blogg alldeles själv. En bra början ! Skulle bara önska att jag hade jullovet framför mig nu istället då jag inser att det kommer att ta tid bara med att lägga upp bilderna som jag  vill ha dom. 
Det är väl bara att börja!
Trevlig lördag kväll!

4 kommentarer:

  1. Alltid spännande att lära sig nytt och komma in i nya världar.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Bra att få ordning på bilderna. Kul att lära sig nya saker. Man lär sig mest genom att göra.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Så roligt att få lära sig mera om fotoredigering m.m. Jag har fyllt min dator så just nu är det rensning och överföring till en extern håldisk som gäller ...
    Ha en fin söndagkväll.

    SvaraRadera
  4. Åååå vad det är kul att lära sig nya saker o Lightroom är riktigt bra. Sakta men säkert försöker jag också lära mig det. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera