lördag 29 augusti 2015

Här trivs jag !

Här är min nya favoritplats! Så otroligt skön fåtölj i konstrotting från Brafab, Evita heter den. Perfekt stoppade dynor, lutning på rygg och fotpall och så ett litet bord till. Enda felet är väl varför vi inte köpte dem tidigare i sommar :)



Nu är sensommaren verkligen här i morse var det höst i luften även om det ff är varmt på dagen. Tröskan går för fullt och det är mest fokus på det här hemma nu, allting kretsar och byggs runt det, vad vi kan göra , när vi ska äta osv. Nu för tiden är jag ganska van men i början när jag särskilt när barnen var små tyckte jag det var jättejobbigt , jobbigt att inte kunna planera och veta hur de närmaste dagarna skulle bli. Nu kanske jag är bättre på att ta allt som det kommer och inte bli besviken på om det inte blir som jag tänkt.

Den här helgen tex var vi på väg till Marstrand men så var rapsen mogen och så blir det det som gäller förstås. 






För första året på länge har vi en riklig skörd på gång från plommonträdet , kan bero på att det inte klipptes i våras vilket vi helt felaktigt gjort i många år. Just nu står en plommonchutney och puttrar på spisen, det luktar så gott från kanel och plommon och lök och annat :) 



5 kommentarer:

  1. Så jättesnygga rottingfåtöljer. Gott det låter med plommonchutney, mina plommon är inte riktigt mogna ännu, men trädet dignar av frukt. Mer än på länge, och vi klippte det inte heller i våras.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga och snygga rottingfåtöljer! Snyggt med den vita blomman till också! Kul med lite nytt och samtidigt något som står sig i många år.
    Ja, det blir inte alltid som det är tänkt, men att då irritera sig är som sagt slöseri med energi! :)
    Må så gott!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  3. Förstår att du trivs där! Fina fåtöljer och härliga bilder. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Å, vilka härliga! Älskar rotting, vill ha mer av det här hemma, det är alldeles för lite ;)

    Tack gulliga för dina fina ord...blir glad!! Kul att inspirera lite....Cape Cod är en pärla och det var roligt att få dela med lite från vår tripp.

    Känner igen det där med att få lägga om planerna! Låter underbart med massa plommon och få göra massa godsaker. Saknar vårt träd vi hade i Sverige.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Helt underbara möbler, såna vill jag verkligen ha...
    Va fint ni har det :) Vi hade två plommonträd men ett dog, det dom gav lila frukt, nu har vi bara ett kvar som ger gula, men dom är goda dom med :)
    Kram på dig!
    Jessica

    SvaraRadera