måndag 23 november 2015

Att behöva lite mer tid


Den här tiden som kommer nu så här 1 månad före jul är den bästa tycker jag. Jag har ju jullov ca 3 veckor men det är egentligen nu man skulle vilja vara lite ledig för att hinna förbereda och njuta av att det snart ÄR jul...men det är nu man har som mest att göra och dagarna är så korta så det känns som sen kväll klockan 17.

Förra året var vi bortresta 2 veckor över jul och nyår, det var underbart och jag hade gärna åkt iväg igen , på det viset fick man både adventstiden och så total avkoppling över helgerna. Nu är det dock några i familjen som vill vara hemma och ta igen det som missades på hemmafronten fjol så det är så det får bli i år.

Jag tänkte försöka klämma in så mkt stämning som möjligt innan jul med julkonsert och några julbord bokade. Vill också göra en granbock ( eller titta på när maken gör....) och sedan en så söt gran/mosstomte som jag såg utanför en butik i Gamla stan i Stockholm i helgen.
Vi var på julmarknad i Gamla stan och fick lite stämning där i i kylan också, det var riktigt kyligt så ett glas värmande Glüwein satt inte fel :)

Hoppas ni hinner njuta lite nu så här en månad före jul och inte stressar så ni faller i hop i en hög på självaste julafton !

Kram Anna


5 kommentarer:

  1. Det är just det, att med omsorg välja vad man vill göra med sin tid innan jul. Även om det är roliga saker kan det bli för mycket. Men om jag ska välja så går jag hellre på julmarknad och dricker Glüwein än jagar dammråttor i hörnen :) Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det där känner jag igen.....
    Mer tid vill man verkligen ha nu till att förbereda inför advent och jul så att man sen bara kan vara och njuta :)
    Det är mysigt nu.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Det är en mysig tid nu, jag har faktiskt lite julkänslor samtidigt som jag känner mig helt slut (mycket på jobbet).
    Ha fina dagar
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Visst går det väldigt fort nu ofta mycket att göra men jag försöker njuta också under tiden. Kram

    SvaraRadera
  5. Tiden som är nu - Advent är den vackraste och det gäller att planera väl mellan "nytta och nöje." Tiden går fort som bekant och var och en är sin lyckas smed!
    Kramar/Gunilla

    SvaraRadera