söndag 8 november 2015

Att få lite lite julkänsla i den vackra novembersolen

Idag fortsatte vi att göra kransar, jag och Ann-Sofi , av det material som var kvar från igår.Vi fotade en del av dem också. 

Jag har varit ute från kl 10.30 tills mörkret kom vid 17 tiden och det känns i ansiktet ikväll :) men så skönt!

Idag var det ju ett fantastiskt väder med strålande , värmande sol och det kändes helst rätt att kalla kransarna för höstkransar. När sen de röda bären kom på och fyra ljus stacks i och det blev en ljuskrans och sedan en adventskrans ja då kom det en liiiiten, liten föraning om att julen inom en inte allt för lång framtid är här.

En mugg rykande glögg när jag kom gjorde inte saken sämre  :)



Det här andas dock höst för mig.


 En krans pyntad med gamla hästskor passar väl bra när den är tillverkad i stallet.




2 kommentarer:

  1. Ja, sannerligen så kommer det gå undan nu... Kände den där höstkänslan först härom dagen och nu kommer advent allt närmre med stormsteg.
    Fina kransar ni gjort! Har också tänkt göra kransar av granris till mina adventsljus i år. Vi får se hur det går...
    Önskar dig en fin start på veckan! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Så mysiga fina bilder från er dag. Jättefin krans. Blir avis på solen du haft idag, här har det regnat hela dagen nästan.
    Kram Maria

    SvaraRadera